loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 308 چهارشنبه 10 شهریور 1395 نظرات (0)

ضروریات عقد وقف

ضروریات عقد وقف دسته: فقه و حقوق اسلامی
بازدید: 29 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 47 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 70

مال وقف باید از دارایی شخص خارج شود یعنی حبس گردد تا مورد نقل و انتقال قرار نگیرد

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

ضروریات عقد وقف

 

«خلاصه ای بر وقف»

«ضروریات عقد وقف»

1) مال وقف باید از دارایی شخص خارج شود یعنی حبس گردد تا مورد نقل و انتقال قرار نگیرد.

2) حبس مال باید دایمی باشد تا با گذشت زمان وضعیت ثابتی داشته باشد.

3) مالی كه وقف شد، به خودی خود اداره آن ممكن نیست بنابراین سازمان یاشخصی باید مسئولیت اداره آن را بر عهده گیرد.

4) وقف باید برای امور مشروع و با نیت خیرخواهانه باشد.

«خصوصیات واقف»

1) «واقف» كسی است كه مالی را كه در مالكیت دارد وقف می كند. همان طور كه برای انجام معامله، اهلیت طرفین معامله (رشد، عقل، بلوغ) ضروری است برای وقف اموال نیز برخورداری از این خصوصیت الزامی می باشد. در عقد وقف پس از آن كه مال به تصرف موقوف علیهم (كسانی كه وقف به نفع آنها می شود) داده شد، عمل وقف تمام و كامل می گردد.

شاید علت آن كه تصرف موقوف علیهم موجب كامل شدن این عمل حقوقی می شود، آن است كه واقف فرصتی داشته باشد تا عملاً خروج رایگان مال خود را به چشم خود ببیند تا چنان چه به عللی منصرف شد، بتواند از آن انصراف نماید.

2) واقف باید مالك مالی باشد كه آن را وقف  می كند (لا وقف الا فی ملك) زیرا به موجب وقف، مال از دارایی شخص خارج می شود. هم چنین واقف می تواند مالی از اموال خود را كه دیگری به طور موقت از منافع آن استفاده می كند مانند ملك اجاره‌ای خود یا ملكی كه مالك هم جواز در آن حق ارتفاق دارد را هم وقف  نماید (مشروط بر آن كه با وقف به حق هم جوار آسیبی نرسد).

3) واقف باید مالی را وقف كند كه با استفاده از منافع، عین مال از بین نرود، بنابراین وقف مواد غذایی كه با مصرف آن عینی باقی نمی‌ماند، صحیح نمی‌باشند.

«اقسام وقف»

كسی كه مال برای استفاده او وقف می گردد (موقوف علیه) یا خاص است یا عام.

1) موقوف علیه خاص: یعنی تنها اشخاص معینی و محصوری كه در وقف  نامه از آن‌ها نام برده شده می توانند از منافع وقف استفاده نمایند مانند: وقف  بر اولاد، بستگان، خدمه و غیره.

2) موقوف علیه عام: در وقف عام همه یا بخشی از افراد جامعه موضوع وقف  هستند و از منافع آن استفاده می كنند مانند وقف مساجد، معابر، مدارس، پل، بیمارستان و غیره. در وقف  عام خود واقف هم می تواند به عنوان یكی از افراد جامعه از منافع وقف استفاده نماید.

برای وقف  نمی‌توان ما به ازاء تعیین كرد بدین معنی كه واقف مالی را وقف كند مشروط بر آن كه موقوف علیه در مقابل آن مالی را ببخشد یا مخارج او را بدهد.

وقف اموال با نیت نامشروع نافذ نیست چون همان طور كه قبلا بیان گردید، وقف باید با نیت خیر و مشروع باشد. چنان چه كسی برای فرار از دین مال خود را وقف  نماید، نافذ نیست مگر آن كه طلبكار با وقف موافقت نماید كه در این صورت وقف دارای اعتبار حقوقی خواهد شد.

«متولی و ناظر»

اداره وقف بر عهده «متولی» و «ناظر» است. وظیفه متولی تصمیم گیری و اجرا است اما ناظر همان طور كه از نامش پیداست، نقش بازرسی و نظارتی دارد.

متولی:

متولی در جریان وقف  اموال از طرف واقف تعیین می شود بنابراین پس از تحقق وقفف واقف حق تعیین متولی را ندارد.

واقف می تواند خود را متولی قرار دهد ولی در هر صورت تولیت متولی باید از طرف اداره اوقاف گواهی شود. در صورت اختلالات در این مورد، مراتب در دادگاه مطرح و قابل رسیدگی خواهد بودد.

متولی حق دارد كه این سمت را قبول یا رد كند اما چنان چه سمت تولیت را پذیرفت، دیگر حق ندارد استعفا دهد.

واقف و حاكم نمی‌توانند متولی را عزل نمایند یعنی عزل متولی امكانپذیر نمی‌باشد و چنان چه متولی در عمل و مدیریت وقف مرتكب خیانت در امانت گردد و از صفت عدالت خارج شود، از طرف دادگاه امینی به او ضمیمه می گردد. البته در یك صورت عزل متولی ممكن است و آن در صورتی است كه در وقف نامه قید شده باشد كه در صورت عدم عدالت یا خیانت در امانت متولی، واقف یا حاكم حق عزل او را دارد. هم چنین ممكن است واقف در وقف نامه، وصف خاصی را در مورد متولی شرط كرده باشد. پس چنان چه آن وصف از بین برود، سمت متولی نیز خود به خود از او سلب خواهد شد. مثلا ممكن است واقف در وقف نامه قید نماید كه متولی حتماً باید متاهل باشد پس چنان چه متولی همسرش را طلاق دهدف وصف خاص مورد نظر واقف دیگر وجود ندارد و متولی خود به خود از سمت خود عزل خواهد شد.

تولیت سمتی است كه واقف به متولی می دهد بنابراین متولی نمی‌تواند از خود سلب تكلیف و مسئولیت نموده و آن را به دیگری واگذار كند؛ البته متولی برای ادارة‌ امور می تواند در یك صورت وكیل بگیرد و آن در حالتی است كه در وقف  نام «شرط مباشرت» نیامده باشد یعنی چنان چه واقف در وقف نامه صرفاً متولی را مقید به انجام و اداره امور وقف نكرده باشد، او می تواند برای اداره امور وكیلی انتخاب نماید و البته وكیلی كه متولی انتخاب می كند، باید توانایی انجام امور را داشته باشد، چنانچه اداره اوقاف تشخیص دهد كه وكیل تواناییهای لازم را ندارد، به متولی تكیف می كند كه وكیل را تعویض نماید.

متولی برای اداره موقوفه مستحق گرفتن اجرت است بنابراین چنان چه واقف در وقف نامه خود اجرتی برای متولی تعیین كرده باشد، همان میزان چه كم باشد و چه زیاد به او پرداخت می گردد اما چنان چه دستمزدی تعیین نكرده باشد، متولی مستحق دریافت اجرت المثل می باشد. البته واقف می تواند خودش متولی وقف باشد و برای اداره موقوفه برای خود اجرتی تعیین نماید ولی نباید میزان اجرت آن قدر زیاد باشد كه این تصور را ایجاد نماید كه واقف برای فرار از دین یا مالیات، مال خود را وقف نموده تا به این وسیله ضمن حفظ مالكیت خود از منافع آن استفاده نماید كه در این صورت چنین وقفی را باید باطل دانست.

واقف می تواند یك یا چند نفر را برای اداره موقوفه تعیین نماید كه به طور مستقل یا دسته جمعی موقوفه را اداره نمایند یا متولی ای تعیین نماید كه همراه خودش یا بدون او موقوفه را اداره نماید. چنانچه واقف چند متولی تعیین نمود كه هر یك به طور مستقل موقوفه را اداره نمایند، اقدام هر یك از متولیان اعتبار دارد و هر یك از آن‌ها كه زودتر اقدامی انجام دهد، آن عمل معتبر است. در این حالت فوت یا جنون هر یك از آن‌ها در تولیت بقیه خلل وارد نمی‌كند.

چنانچه وظیفه متولیان به صورت مشترك باشد، هیچ یك به تنهایی نمی‌توانند اقدامی انجام دهد چرا كه انجام این كار اقدامی فضولی محسوب می شود. بنابراین كلیه امور باید به صورت مشترك و توسط همه آن‌ها صورت گیرد و چنانچه یكی از آن‌ها فوت نماید یا محجور گردد، در صلاحیت دیگران تأثیرگذار خواهد بود.

منابع:

  1. دكتر ناصر كاتوزیان، عقد معین، جلد سوم (عطایا)، نشر یلدا، تهران 1369.
  2. دكتر ناصر كاتوزیان،‌دورة مقدماتی حقوق مدنی، جلد اول.
  3. دكتر سید حسن امامی،‌حقوق مدنی،‌جلد اول،‌انتشارات اسلامیه، چاپ 14، 1373
  4. دكتر سید حسن امامی،‌حقوق مدنی، جلد دوم، انتشارات اسلامیه، چاپ 14، 1373.
  5. شهید اول، لمعه دمشیقه،‌جلد اول- انتشارات دارالفكر، چاپ 3، 1374.
  6. احمد شمس (وكیل پایه یك دادگستری)،‌نظام حقوقی، نشر دادگستر، چاپ اول، 1376
  7. نشریه داخی كانون و كلای دادگستری
  8. مجلات حقوقی
  9. مقاله‌ای از روزنامه ایران

10. دكتر عهید، فرهنگ زبان فارسی، چاپ 3

11. قانن مدنی

12. قانون مدنی در نظم حقوقی كنونی دكتر كاتوزیان

13. حقوق مدنی (وقف)                 مصطفی عدل

14. دانشنامه حقوقی جلد 4             دكتر محمد جعفر جعفری لنگرودی

15. شرح قانون مدنی (وقف)           حائری شاه باغ

16. قانون مدنی (وقف)                   حائری شاه باغ

17. قانون مدنی (وقف)                   محمد بروجردی

18. جواهر الكلام جلد 28              شیخ محمد حسن نجفی

19. تذكره جلد 2 (وقف)                علامه حلی

20. مسالك جلد 1                          شهید ثانی

21. تحریر الجمله جلد5                  شیخ محمد حسن كاشف العطاء

22. عروه الوثقی (ملحقات) جلد 2              سید كاظم طباطبایی

23. قانن تشكیلات و اختیارات سازمان حج و اوقاف و امور خیریه مصوب 1363.

24.  بازدید از سازمان وقف و امور خیریه (واحد مركزی) واقع در خیابان نوفل لوشاتو.

25. بازدید از كتابخانة افراده صالح

26. بازدید از كتابخانة حسینیه ارشاد

27. تبصره المتعلمین فی احكام الدین          علامه حلی       كتابفروشی اسلامیه

28.  حقوق به زبان ساده (7)در موضوعات مدنی قوه قضائیه معاونت آموزش و تحقیقات

قیمت فایل فقط 6,900 تومان

خرید

برچسب ها : ضروریات عقد وقف , ضروریات وقف , عقد وقف , تحقیق , مقاله , پروژه , پایان نامه , ضروریات عقد وقف , تحقیق ضروریات عقد وقف , مقاله ضروریات عقد وقف , پروژه ضروریات عقد وقف , پایان نامه ضروریات عقد وقف , دانلود تحقیق , دانلود مقاله , دانلود پروژه , دانلود پایان نامه


Google
About 16,400 results (0.59 seconds)
Search Results
ضروریات عقد وقف - مهندسی عمران - فایل ناب
bartarin.filenab.com/product-52464-aa.aspx
Translate this page
ضروریات عقد وقف. «خلاصه ای بر وقف». «ضروریات عقد وقف». 1) مال وقف باید از دارایی شخص خارج شود یعنی حبس گردد تا مورد نقل و انتقال قرار نگیرد. 2) حبس مال ...
ضروریات عقد وقف - ایران دانشجو
irandaneshjoo.pishroblog.ir/Post/17372
Translate this page
Aug 10, 2016 - ضروریات عقد وقف. «خلاصه ای بر وقف». «ضروریات عقد وقف». 1) مال وقف باید از دارایی شخص خارج شود یعنی حبس گردد تا مورد نقل و انتقال قرار ...
آثار عقد وقف - راسخون
www.rasekhoon.net › ... › وقف و اجتماع › آثار عقد وقف
Translate this page
پس از تحقق عقد وقف، آثار قانوني و شرعي بر اين امر بار مي شود. .... 1)مالکيت ادبي و هنري حقوقي انحصاري و موقتي است که قانون براي پديد آورندگان آثار شناسايي ... بنا به اين قاعده که مبادله آزاد اطلاعات از ضروريات پيشرفت جوامع بشري است و مصلحت ...
دانلود تحقیق در مورد عقد وقف | دانلود تحقیق و مقاله
fileman.cloudsite.ir/دانلود-تحقیق-در-مورد-عقد-وقف/
Translate this page
4 days ago - برچسباقسام وقف خصوصیات واقف خلاصه ای بر وقف ضروریات عقد وقف عقد ..... May 1, 2016 – برچسبدانلود تحقیق پروژه و پایان نامه رشته حقوق ...
دانلود پایان نامه در مورد عقد وقف - بیر دانلود
birdownload.epage.ir/.../module.news_Page._TypeId....
Translate this page
Nov 9, 2015 - مقاله ضروریات عقد وقف با فرمت ورد و قابل ویرایش اماده دانلود میباشد. ... 1) مال وقف باید از دارایی شخص خارج شود یعنی حبس گردد تا مورد نقل و انتقال ...
عقد وقف, خلاصه ای بر وقف,ضروریات عقد وقف,خصوصیات واقف ... - SunFile
sunfile.skyf.ir/.../عقد-وقف-خلاصه-ای-بر-وقفضروریا...
Translate this page
Aug 10, 2016 - عقد وقف, خلاصه ای بر وقف,ضروریات عقد وقف,خصوصیات واقف,اقسام وقف,متولی و ناظر, ... تعریف وقف وقف را چنین تعریف کرده‌اند: منعفت حاصل از چیزی را در راه ... برق، الکترونیک و مخابرات (17); برنامه ریزی شهری (1); برنامه نویسی ...
دانلود از اسپید فایل - تحقیق در مورد وقف - اسپید فایل - خانه
speadfile.ir › علوم انسانی
Translate this page
Aug 16, 2016 - amirsajjad 1 روز ago علوم انسانی 0 بازدید ... برچسباقسام وقف خصوصیات واقف خلاصه ای بر وقف ضروریات عقد وقف عقد وقف متولی متولی و ناظر.
یوز - آخرین مطالب قانون مدنی
next.yooz.ir/blogs/?t=1&i=1&s=0&l=15...
Translate this page
Jul 21, 2016 - 19 18 17 16 15 14 13 12 11 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 23 22 21 20 19 ... ضروریات عقد وقف دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 7 بار فرمت فایل: doc حجم ...
تحقیق در مورد عقد وقف - خانه فیروزه ای
cyan-home.com/تحقیق-در-مورد-عقد-وقف/
Translate this page
... «خلاصه ای بر وقف» «ضروریات عقد وقف» «خصوصیات واقف» «اقسام وقف» «نگه ... چهارم گفتار 1: مدیران وقف گفتار2: موارد انعزال گفتار3: اجرت متولی گفتار4: ...
وقف چیست و چه شرایطی دارد؟ - وقف، شراکت با خداست
vaghf44.persianblog.ir/post/11/
Translate this page
Oct 10, 2015 - وقف؛ از عقودی است که ثمره آن حبس کردن اصل مال و اختصاص دادن منفعت آن (برای موقوف علیهم) است.[1] این عقد فقط با لفظ «وقفتُ؛ وقف کردم» تحقق ...
عقد وقف, خلاصه ای بر وقف,ضروریات عقد وقف,خصوصیات واقف ... - 0f0.in
0f0.in/.../عقد-وقف-خلاصه-ای-بر-وقفضروریات-عقد-و...
Translate this page
Aug 8, 2016 - عقد وقف, خلاصه ای بر وقف,ضروریات عقد وقف,خصوصیات واقف,اقسام وقف,متولی و ... گزارش کار آزمایشگاه الکترونیک 1 و 2 · پاورپوینت مطالعه مجتمع ...
دانلود کارتحقيقي عقد وقف - rayafile-parsi
rayafile-parsi.chartblogs.ir/page-1861363.html
Translate this page
2 days ago - «خلاصه اي بر وقف». «ضروريات عقد وقف». 1) مال وقف بايد از دارايي شخص خارج شود يعني حبس گردد تا مورد نقل و انتقال قرار نگيرد. 2) حبس مال بايد ...
دانلود فایل دانلود مقاله ضروریات عقد وقف - فایل یاب
file-yab.ir › مطالب سایت
Translate this page
Jun 13, 2016 - خانه / مطالب سایت / دانلود مقاله ضروریات عقد وقف. دانلود مقاله ضروریات عقد وقف. فایل یاب مطالب سایت ارسال دیدگاه 1 بازدید. دانلود مقاله ضروریات ...
وقف - وبلاگ حقوقی محمد حسنی
mohassani.persianblog.ir/tag/وقف
Translate this page
اول _ عقد وقف _ شرط صحت و تمامیت آن : منجز و قطعی و دائم بودن و خارج کردن ملک مورد وقف ... 1 _ ملکی که با شرایط صحیح وقف شود و قبض و تصرف بعنوان وقفیت در آن ...
ملاحظاتي پيرامون وقف از نظر فقه و قانون مدني | راز ماندگاری
raz.ahlolbait.com/node/2498
Translate this page
آراء و نظرات مختلف در مورد عقد يا ايقاع بودن وقف / وقف حکم است يا موضوع؟ ... (1) قطع نظر از اينکه کدام يک از تعاريف يادشده بر تعاريف ديگر رجحان دارد، اين نکته ..... عنايت به مطالب يادشده مشروع بودن وقف را از نظر شرعي مي توان از ضروريات دين شمرد.
عقد وقف, خلاصه ای بر وقف,ضروریات عقد وقف,خصوصیات ... - گوگل شاپ
google-shop.ir/.../عقد-وقف-خلاصه-ای-بر-وقفضروریا...
Translate this page
بایگانی برچسب: عقد وقف, خلاصه ای بر وقف,ضروریات عقد وقف,خصوصیات واقف,اقسام وقف,متولی ... تحقیق در مورد وقف ... فایل فلش تبلت چینی ATM7051 K88 V1.1.
مقاله در مورد عقد وقف - فهرست اصلی
chessfile.adfreehost.ir › علوم انسانی
Translate this page
Jun 13, 2016 - مقاله در مورد عقد وقف لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب * فرمت فایل :Word ... ای بر وقف» «ضروریات عقد وقف» «خصوصیات واقف» «اقسام وقف» «متولی و ناظر» ... کاربران حاضر: 0; بازدید امروز: 1; بازدید دیروز: 2; کل بازدید ها: 17 ...
نــــه...وقــــفــــ تجــــلي ايــــثــــار جــــاودا
www.tebyan.net/weblog/VaghfIsarJavdaneh/post/65
Translate this page
وقف در لغت به معنای ایستادن، امساک و اقامت کردن 1-استعمال شده است و در اصطلاح .... از آنجا که عقد وقف یک عقد عینی است و قبض از ضروریات آن به شمار می رود، لذا ...
فقه و حقوق - وقف در فقه و حقوق
simayeadalat.blogfa.com/post/76
Translate this page
1 - آيا وقف عقد لازم است يا جايز؟ .... به منزله ي بينايي در چشم است و برخي ديگر گفته اند: عقل، غريزه اي است که لازمه ي آن علم به ضروريات با سالم بودن آلات است.
(عقومعین بیع اجاره)بخش1 - دانشجویان حقوق دانشگاه علمی کاربردی بابل
unibabol.mihanblog.com/post/152
Translate this page
Jan 11, 2015 - 1- تملیک عین از ضروریات عقد بیع می باشد. .... و می گوید بیع مال وقف صحیح نیست مگر در شرایط خیلی استثنایی که در بحث وقف مفصل تر به آن ...
حقوق بایگانی - بانک پروژه آراز
arazprojects.com/downloads/category/.../حقوق-پروژه-ه...
Translate this page
«خلاصه ای بر وقف» «ضروریات عقد وقف» «خصوصیات واقف» «اقسام وقف» ... مقام نماینده شرکت می باشند نسبت به انعقاد عقد مبادرت می نمایند از حیث احقاق حقوق خود با ...
اختصاصی از اسپید فایل - دانلود پروژه و تحقیق دانشجویی - speedfile
speedfile.ir › علوم انسانی
Translate this page
Aug 17, 2016 - amirsajjad 1 روز ago علوم انسانی ارسال دیدگاه 0 بازدید ... اختصاصی از اسپید فایل – دانلود مقاله ضروریات عقد وقف · اختصاصی از اسپید فایل ...
صيغه ى عقد v0.bahjat.ir
bestparsian.ir/term/صيغه‏-ى-عقد---v0.bahjat.ir
Translate this page
دانلود اختلاف زوجين در خصوص نوع و شرايط عقد نکاح 1 . پایان نامه با عنوان ... ضروریات عقد وقف دسته: فقه و حقوق اسلامی بازدید: 10 بار فرمت فایل: doc حجم فایل: .
وقف حقوق معنوي
www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition...
Translate this page
Apr 30, 2011 - قانون مدنی ایران به تبع فقها قبض عین موقوفه را از ارکان عقد وقف معرفی کرده ... 1)-عین: در قابلیت وقف " عین " اموال تردیدی وجود ندارد؛ بلکه باید گفت در نظر ..... بنا به این قاعده که مبادله آزاد اطلاعات از ضروریات پیشرفت جوامع بشری ...
آسيب شناسي فرهنگ وقف در جامعه
www.mfso.ir/articles/printview.aspx?id=999
Translate this page
Jul 26, 2014 - بر اين اساس، اين مقاله، به بررسي آسيبها و موانع توسعه فرهنگ وقف در جامعه، پرداخته است. .... داخل در موقوف علیهم نماید یا با آنها شریک کند یا اگر در ضمن عقد متولی معین ... 1. مال موقوف بايد از نقل و انتقال و تلف مصون بماند و از شمار دارايى مالك ..... از طریق گسترش موقوفات و هدایت آنها می توان اکثر نیازها و ضروریات جامعه ...
حکم فقهی - پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران
ganj.irandoc.ac.ir/dashboard?q=حکم+فقهی...1...
Translate this page
در بخش اول بعد ار تعریف و بیان اقسام وقف راجع به حکم فقهی تصرف در وقف بنابر حالت اولیه یعنی قبل از ... مطابق آیات قرآن کریم وجوب حج از ضروریات فقه می‌باشد.
مرکز خرید و فروشگاه اینترنتی java
java.alalestore.ir/
Translate this page
11 نوامبر 2015 ... 2 days ago - دانلود مقاله ضروریات عقد وقف - فروشگاه تخصصی پایان نامه . ... حقوقی برای کار تحقیقی 1 و 2 حقوق,پايان نامه كارشناسي ارشد حقوق و .
دانلود 30 سوال رشته سیمانکار آزمونهای کتبی فنی و حرفه ای رایگان ...
persianfiles.ir/30-سوال-رشته-سیمانکار-آزمونهای-کتب...
Translate this page
Jun 13, 2016 - تعداد 30 سوال از 1 دوره آزمون کتبی رشته سیمانکار آزمونهای سازمان فنی و حرفه ای کشور با پاسخنامه مربوطه در این فایل ارائه شده است . 1395/03/09 ...
وقف - دفتر وکالت علیرضا دستگردی
dastgerdi.gigfa.com/وقف-قوانین-مقررات-وقف-وکیل-...
Translate this page
Jul 15, 2016 - وکیل وقف و قوانین و مقررات وقف ضروریات عقد وقف -وکیل پایه یک دادگستری علیرضا دستگردی 09127152980 -وکیل تهران خراسان رضوی و خراسان ...
مالکيت وقف و انتقال آن در فقه تطبيقي
www.dmsonnat.ir/.../مالکيت-وقف-و-انتقال-آن-در-فقه...
Translate this page
Feb 23, 2013 - سپس بالاتر از آن، اين مطلب را از ضروريات نزد متشرّعه دانسته است. (امام خميني، ... 1ـ مال وقف شده مالي است که آثار ملک بر آن مترتب مي‌شود. ..... بسياري از فقيهان امامي در اين مسأله به باطل شدن عقد اجاره فتوي داده‌اند (محقق حلّي، 1389 ق.
کتاب آموزش تنظیمات قالب صحیفه نسخه 5.5.1 * – تکست پست
textpost.ir/?p=91226
Translate this page
Aug 7, 2016 - شما می توانید از داخل این فایل آموزشی ابتدا نسخه 5.5.1 قالب صحیفه را از لینک معتبر داده شده دانلود نمایید. ... دانلود مقاله ضروریات عقد وقف 0 ...
تکافل - آزاد دائرۃ المعارف، ویکیپیڈیا
https://ur.wikipedia.org/wiki/تکافل
Translate this pageUrdu Wikipedia
اسلامی اصول برائےبنیادی ضروریات زندگی · اسلامی بینکاری ... 1 تعریف; 2 قرآن و سنت میں تکافل کا تصور; 3 ایک واقعہ; 4 تکافل کا طریقۂ کار; 5 فقہ سے استدلال; 6 تکافل کی اقسام ... وقف فنڈ سے ممبران کا تعلق محض 'عقدِ تبرع' کا ہوتا ہے۔
مطالعه کتاب حقوق مدنی جلد 1 - صفحه 103 | کتابخانه دیجیتال ... - قائمیه
www.ghbook.ir/index.php?...1...
Translate this page
حقوق مدنی (طاهری)، ج 1، ص: 105 فصل چهارم: ارتداد شخص و احکام مترتّبۀ. ... اشاره; 1- فضیلت وقف; 2- تعریف وقف; 3- عقد وقف; 4- شرایط وقف .... آن در موردی است که شخص از دین اسلام (به وسیلۀ انکار مبدأ یا معاد و یا نبوّت و یا ضروری از ضروریات دین) «1» ...
مقاله - وقف حقوق فکری | شبکه اجتماعی حقوقدانان
talar.dadparvar.ir › ... › حقوق خصوصی › حقوق مدنی
Translate this page
با توجه به ویژگی‌ها و آثار عقد وقف تغایر و متفاوت و متعدد بودن واقف و موقوف علیه .... 1)-عین: در قابلیت وقف " عین " اموال تردیدی وجود ندارد؛ بلکه باید گفت در نظر فقها ..... بنا به این قاعده که مبادله آزاد اطلاعات از ضروریات پیشرفت جوامع بشری است و ...
فقه ومبانی حقوق - اصطلاحات فقهی مربوط به سر فصلهای فقه استدلالی 1
bahadoriraj.blogfa.com/post/2
Translate this page
(صلح، استقاال صلح در عقد، مصالحه و شریک، مواد و صلح، صلح بر مال غیر، صلح بر ..... ماهیت حقوقی وقف و وضعیت ملکیت مال موقوفه ملاحظه می شود که: 1) وقف عقد است نه .... بر اثر حجر تصرف مفلس در اموال خود ممنوع می گردد اموالش جز آنچه که از ضروریات ...
وقف فضولی - لینک گردی
sarfun.ir/news/وقف-فضولی
Translate this page
کتاب آرای‌ دیوان‌ عالی‌ کشور در امور حقوقی‌ 1(صلاحیت ... تقسیم‌ ماترک‌ و مطالبه‌ ... وقف و ضروریات عقد وقف,قوانین و مقررات وقف,مشاوره حقوقی وقف 26401920-021 .
علوم انسانی - دکه
dakkeh.marketfile.ir/cat-1-liberal.aspx
Translate this page
بررسی تعادل معنویت و مادیت عملکرد خانواده · بررسی تعادل معنویت و مادیت عملکرد خانواده. قیمت: 1,900 تومان. توضیحات دانلود · ضروریات عقد وقف · ضروریات عقد وقف.
وقف - دانشنامه طبس گلشن
www.tabasenc.ir/وقف/
Translate this page
Jan 3, 2015 - ( 1). رقبات موقوفات طبس مربوط به خراسان جنوبی، خراسان رضوی، تهران و کربلا است. ... اي خراسان به مقداري بسيار ناچيز مبادرت به عقد قرارداد اجاره نموده است. .... مصرف وقف: خرج و صرف ضروريات روضه امام زاده حسين بن موسي الكاظم(ع).
سیری در العناوین، ج 2
www.hawzah.net/fa/Article/.../سیری-در-العناوین،-ج-2
Translate this page
از جمله: 1. هر چند مقصود فقها از عقد، ایقاع نیست; لیکن عقد در این قاعده ایقاع را ... بنابر این اگر عقد هبه، وقف، سکنی، رهن، صرف وسلم که قبض شرط صحت آنهاست .... وحال مسلمانان به گونه ای که صحت معاطات در عقود معاوضی از ضروریات فقه به شمار می آید.
بیع | پارسی ویکی - دهخدا
parsi.wiki/dehkhodaworddetail-d85032386a494bca86...
Translate this page
یکی از ضروریات بشر در جامعه امروزی بیع می‌باشد. در این زمان هر ... متعاقدان. عقد بیع مثل سایر عقود از دو طرف تشکیل می‌شود ایجاب از طرف بایع و قبول از طرف مشتری.
وقف نامه مدرسه مریم بیگم/ عفت خوشنودی
ical.ir/index.php?option=com...9...1
Translate this page
May 6, 2013 - آنچه راجع به وقف و آثار موقوفه در عصر اسلامی ایران در حال حاضر وجود دارد بیانگر ... [1] از اقدامات وی در اصفهان تأسیس مدرسه مریم بیگم در محله حسن آباد و مسجد .... در متن عقد وقف چنین قرار داده شرط نمودند که مادام تولیت با نواب قدسیه الالقاب ..... نقش بسزایی در رفع نیازها و ضروریات جامعه و همچنین اعتلای دین مبین اسلام و ...
[DOC]قواعد انعقاد قرارداد در دستگاههای دولتی - وزارت امور اقتصادی و دارایی
www.mefa.gov.ir/Portal/File/ShowFile.aspx?ID...
Translate this page
1- قرارداد مترادف با عقد است و عقد مفرد كلمه عقود است كه این كلمه از زبان عربی به ... لازم را دارد مثل عقد رهن که راهن در آن لازم ونسبت به مرتهن حالت جایز را دارا می باشد . ..... گردد ؛ ولی كتبی بودن قرارداد در نظام حقوق اداری از ضروریات غیر قابل انكار است .
دادرس پارسی - مروری برموضوعات ومباحث وقف
www.dadrasanepars.blogfa.com/post-509.aspx - Translate this page
دادرس پارسی - مروری برموضوعات ومباحث وقف - ارائه خدمات حقوقی و وکالت -دلنوشته ها. ... مربوط به موضوع وقف و با درنظر داشتن اینکه اطلاع رسانی به مردم در زمینه وقف از ضروریات اجتناب ... 1- تهیه یک دایرة المعارف وقف در زمینه موقوفات در جهان اسلام ... 2- مباحث مربوط به عقد و صیغه وقف از قبیل: صریح بودن لفظ، کفایت لفظ غیر صریح،
مقاله در مورد خواص دارویی گیاهان - یوکلوب
ucloob.ir › دانلود فایل
Translate this page
معرفي گياهان دارويي 2-1 كاربرد گياهان دارويي 1ـ گياهان دارويي 2ـ گياهان ادويه اي 3ـ گياهان عطري 3-1 اهميت گياهان دارويي 4-1 دلايل ... دانلود مقاله ضروریات عقد وقف.
جستجو برای: بیع - مرکز توسعه علوم و فناوری پیشرفته
www.virascience.com/search/?q=بیع
Translate this page
در این نوع از بیع، مبیع هنگام انعقاد عقد وجود خارجی ندارد و در آینده عینیت می یابد. ... سوال اصلی مقاله این است که: 1- مبیع در بیع مال آینده کدام یک از اقسام مبیع ... بدین ترتیب :ادله عدم جواز بیع وقف ، مسوغات بیع وقف ، اشتراط فروش عین ... نوع جدیدی از قراردادهای بیع اموال غیرمنقول است که بر اثر ضروریات زندگی مدرن به وجود آمده است.
[XLS]کل پایان نامه های دفاع شده - مرکز تحقیقات اقتصاد اسلامی دانشگاه شهید ...
ierc.sbu.ac.ir/File.ashx?ID=3637
در قانون پولی و بانکی کشورها در هر نظام اقتصادی، سه مطلب مهم مشخص شده است 1 ...... در میان فقهای امامیه در مورد عقد یا ایقاع بودن وقف سه نظر وجود دارد ، که یکی از آنها ...... کارشناسی ارشد, حکومت یکی از ضروریات اسلام است که دولت اسلامی تحت آن عمل ...
دانلود پایان نامه رشته حقوق با موضوع عقد ضمان در فقه و قانون مدنی ایران ...
master-file.ir/.../دانلود-پایان-نامه-رشته-حقوق-با-موضو... - Translate this page
Sep 25, 2015 - خانه / دانلود پایان نامه رشته حقوق با موضوع عقد ضمان در فقه و قانون مدنی ایران ... فقهای امامیه است، به ویژه آنکه به موجب اصل 11 متمم قانون اساسی سال 1 … ... بعد دانلود پایان نامه مقطع کارشناسی رشته حقوق با موضوع ضروریات عقد وقف ...
[DOC]گفتار اول: تعریف مالکیت زمانی
www.vakilbashiri.com/.../طھط­ظ‚غŒظ‚%20طھط§غŒظ...
Translate this page
فراز سوم: بررسی امکان انعقاد قرارداد مالکیت زمانی در قالب عقد اجاره .... مثل لزوم قبض در تحقق عقد وقف، و چون در مورد عقد تازه تاسیس مالکیت زمانی، مقررات خاصی .... 1. 1. 1. فراز دوم: بررسی صحت و مشروعیت عقد بیع موقت. برای روشن شدن محل بحث، ...... آمده است و بر اثر ضروریات زندگی مدرن، به تدریج در حال رایج شدن در کشور ما میباشد.
پرتال جامع علوم انسانی - سیرى در العناوین، ج 2 بخش نخست
www.ensani.ir/fa/content/75139/default.aspx
Translate this page
از جمله: 1. هر چند مقصود فقها از عقد، ایقاع نیست; لیکن عقد در این قاعده ایقاع را ... بنابر این اگر عقد هبه، وقف، سکنى، رهن، صرف وسلم که قبض شرط صحت آنهاست .... وحال مسلمانان به گونه اى که صحت معاطات در عقود معاوضى از ضروریات فقه به شمار مى آید.
Spiral بایگانی - DOCZ.ir
docz.ir/tag/spiral/
Translate this page
صفحه 1 از 1 ... شدن در هنر · مقاله موسیقی شعر معروف الرصافی · دانلود مقاله ضروریات عقد وقف · پروژه بازی کوییز در ++C · دانلود مقاله عقد ضمان در فقه و قانون مدنی ایران ...
    1   
2
   
3
   
4
   
5
   
6
   
7
   
8
   
9
   
10
   
Next
Unknown - Use precise location
 - Learn more  
Help Send feedback Privacy Terms

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 131
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 364
  • آی پی دیروز : 216
  • بازدید امروز : 1,446
  • باردید دیروز : 1,452
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 29
  • بازدید هفته : 4,617
  • بازدید ماه : 4,617
  • بازدید سال : 382,228
  • بازدید کلی : 4,162,006