loading...
جدیدترین های اینترنت
مدیر بازدید : 319 یکشنبه 11 مهر 1395 نظرات (0)

تغذیه سالم برای دانش آموزان، ۷ پیشنهاد خوشمزه!

 

خانه داری: با شروع شدن ماه مهر، یکی از دغدغه های فکری که مادران در طول روز با آن در گیر می شوند این است که برای تغذیه و خوراکی دانش آموز خود چه چیزی را انتخاب کنند که علاوه بر سالم بودن، از نظر ظاهری هم برای فرزندشان جذاب باشد. خوراکی های سالم برای کودکان در مدرسه باید انرژی لازم را برای دانش آموز تامین کند و آنها را تا زمانی که به خانه بر گردند، سر حال و شاداب نگه دارد. مسلما اولین گزینه ای که خود دانش آموزان به سراغ آنها می روند چیپس، پفک و مانند آنها است که شاید بسیار خوشمزه و لذیذ باشد ولی ارزش غذایی چندانی برای دانش آموزان ندارند. به گفته متخصصین وعده ناهار باید یک سوم کالری و مواد غذایی مورد نیاز روزانه دانش آموز را تامین کند. چیدانه برای شما ایده های خوبی از تغذیه و خوراکی های خوشمزه و سالم دارد که قطعا فرزندتان عاشقش می شود:

 

تغذیه سالم برای دانش آموزان: ناهار پنیری

کودکان به انواع پنیرها علاقه خاصی دارند و دست خود را اول از همه روی خوراکی هایی می گذارند که براق و پنیری است! از آنجا که پروتئین در وعده غذایی نقش مهم دارد، از مواد غذایی پروتئینی استفاده کنید. مبنای اصلی را مواد مورد نیاز و با ارزش قرار دهید و در نهایت برای جذابیت ظاهری و البته از نظر طعم، مقداری پنیر به آن اضافه کنید. بهتر است این نوع پنیر کم چرب باشد. فراموش نکنید که قطعات کوچک و لقمه ای باشند.

 

تغذیه سالم برای دانش آموزان: خوشمزه های جذاب

برخی کودکان به سختی به خوراکی و وعده های غذایی جدید اعتماد می کنند و به سراغ انها نمی روند. اینها از جمله دانش آموزانی هستند که گزینه های کمتری برای ناهار و غذا دارند. یک انتخاب جدید و هیجان انگیز باید ظاهر خوبی داشته باشد. می توانید تغذیه سالم برای کودکان در مدرسه را شبیه شیرینی های مافینی کوچک ولی پر از مواد غذایی مفید و خوشمزه درست کنید.

ایم مطلب را حتما بخوانید: ایده هایی برای بسته بندی تغذیه دانش آموزان در مدرسه!

 

تغذیه سالم برای دانش آموزان: ساندویچ چوبی

درست کردن ساندویچ چوبی هم حتی جذاب است! دانش آموزان خوردن این مدل غذاها را دوست دارند چون با دست و تکه تکه، آنها را از روی چوب بر می دارند. در اغلب خانه ها چوب های کوچکی که برای کباب چوبی کاربرد دارد، یافت می شود. نکته خوبی که در مورد ساندویچ چوبی وجود دارد این است که دستور پخت ندارد! تنها کافی است بدانید فرزندتان چه مواد غذایی دوست دارد و آنها را قطعه قطعه کنید و درون چوب قرار دهید. سالم بودن ساندویچ چوبی به این علت است که نمی توانید از انواع سس در آن استفاده کنید!

۱۳ توصیه برای آغاز فصل مدرسه، مطالب مفیدی برای شروع سال تحصیلی جدید دارد!

 

تغذیه سالم برای دانش آموزان: سالاد پیچ کوچک!

برای دانش آموزان و کودکانی که به ساندویچ علاقه ای ندارند، سالاد پیچ کوچک ایده خوبی است. این نوع خوراکی، وعده خوبی است که مواد غذایی خوبی را در یک بسته کوچک جای می دهد. نان نازکی بردارید، به قطعات مرتبی برش زنید. درون آن را با پنیر و گردو، گوجه و خیار و یا هر ماده غذایی که محبوب فرزندتان است پر کنید. کافیست نان را بپیچید و با کاموایی رنگی دور ساندویچ پیچ خود را گره بزنید.

 

تغذیه سالم برای دانش آموزان: رول کاغذی برنجی

کودکان خوراکی های رنگی و زیبا را بسیار دوست دارند و برایشان جذاب به نظر می رسد. برنج، گوشت پخته شده و سبزیجات رنگی را درون کاغذی بپیچید و به دانش آموز خود بگویید که برای وعده غذایی روز خود رول رنگین کمانی دارد!

۷ عادت خوب والدین دانش آموران منظم، مسیری درست برای سال تحصیلی ایجاد می کند!

 

تغذیه سالم برای دانش آموزان: سالادهای فنجانی

این نوع خوراکی ساده ترین وعده غذایی برای مدرسه است. به سرعت آماده می شود و مواد استفاده شده درون آن می تواند طبق علاقه فرزند شما متغیر باشد. قالب کیک کوچکی را برداشته و تکه ای نان نازک را درون قالب قرار دهید. درون آن را از سبزیجات و مواد غذایی مختلف پروتئینی پر کنید و درون فر قرار دهید. به همین سادگی!

 

تغذیه سالم برای دانش آموزان: شورینی کوچک و خوشمزه

هرچه وعده غذایی و خوراکی و تغذیه سالم برای دانش آموز در مدرسه کوچکتر باشد، احتمال خورده شدن آنها توسط کودکتان بیشتر است! همانطور که با دوستش در حیاط مدرسه در حال قدم زدن، صحبت و تعریف کردن خاطرات است، خوراکی های کوچکش را نوش جان می کند و اگر هم تعداد آنها زیاد بود نصفه خورده شده به خانه باز نمی گرداند! شورینی های کوچک مانند پیراشکی، سمبوسه و مواد غذایی بقچه پیچ شده ای است که به سادگی آماده می شوند و البته بسیار لذیذ هستند.

شما می توانید ایده های خوب خانه داری، نظم دهی و نکات مهمی در مورد مدرسه را در بخش سبک زندگی وبسایت چیدانه دنبال کنید و ساعات خوبی را برای کودک دانش آموز خود به وجود آورید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11485
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 227
  • تعداد اعضا : 43
  • آی پی امروز : 436
  • آی پی دیروز : 235
  • بازدید امروز : 4,123
  • باردید دیروز : 953
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 13,570
  • بازدید ماه : 13,570
  • بازدید سال : 391,181
  • بازدید کلی : 4,170,959